christmas in the states

För första gången i mitt liv har jag firat jul utan min familj och utanför Sveriges gränser. Men trots att jag var tusentals mil hemifrån blev julen riktigt lyckad ändå. På julafton firade vi en svensk jul med julbord och Kalle Anka. Tomten kom och hälsade på och vi hade en mysig dag med lek och bus. På juldagsmorgonen åkte hela familjen till kyrkan och därefter styrde vi kosan mot Cape Cod en sista gång. Där träffade vi den amerikanska släkten, åt julmiddag och öppnade paket. Det var en riktigt mysig jul och då det mörknade var det dags att bege sig hemåt.

På kvällen åkte vi sen till skidhuset i Maine. Det blev en vecka fylld med skidåkning, goda middagar, skridskoåkning och lek med barnen. Denna veckan jobbade jag även min sista jobbdag och en avskedsmiddag med min värdfamilj avslutade semestern bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0