the town, boston

Imorse sov jag alldeles för länge, men ack så skönt det var. Jag drömde nog de konstigaste drömmarna också så jag var helt förvirrad då jag vaknade. Anyhow.. förutom att jag är förkyld så har det varit en riktigt bra dag. Jobbade endast tre timmar idag så det var lätt som en plätt.

Jag kom nyss hem från att ha sett filmen The Town med några härliga svenskar. Filmen var skitbra och handlade så mycket om Boston det bara går. Den utspelar sig i Boston, är gjord av bostonians och de som är med i filmen är från Boston, hur coolt är inte det? Se den! Innan filmen hann jag och Nathalie äta en god middag och shoppa lite nödvändigheter så det var najs. Nu ska jag sova, godnatt på er!

i just.. love it over here!

Jag vill inte skryta eller något, men jag måste bara säga att jag har ett underbart liv! Jag är så glad att jag åkte till USA som aupair. Min värdfamilj är supershysst, barnen är hur söta som helst och mina vänner här är guld värda. Jag älskar detta land och allt jag får uppleva här. 2010 är ett år jag aldrig kommer att glömma. Jag har ingen plan och inget att göra då jag kommer hem, så ibland känner jag att jag kan stanna här för alltid, men Sverige är alltid mitt hem. Jag vet inte alls vad jag ska göra sen, men jag lever i nuet och är så himlans glad och tacksam för tillfället! Bara så ni vet.

NIAGARA FALLS, CANADA

I fredags började den långa resan mot Kanada. Vi underhöll oss med filmer, spel och allsång på resan och när vi väl var framme gjorde vi oss redo för att prova nattlivet. En craaaazy natt var starten för vår helg!

När vi vaknade gick vi ut på balkongen och njöt av den underbara utsikten över fallen. Vi gick ut på jakt för att hitta lite frukost, och då vi fått i oss tillräckligt med mat var det dags att dra sig mot självaste Niagarafallen!! Vi fick blåa regnponchos så vi inte skulle bli allt för blöta och så åkte vi ut med en stor båt och tittade på vattenfallet. Det var riktigt fint och hur coolt som helst! En liten tur bakom fallen blev det också innan vi tog oss en glass och vandrade genom staden. Vi badade i jacuzzin på hotellet och bara tog det lugnt ett tag. Jag multitaskade genom att ta en powernap medan Jenny klippte mitt hår och sen var det dags för middag. Hard Rock Cafe fick äran att ha oss som kunder denna kvällen. Efteråt tittade vi på Niagarafallen som var upplyst i alla möjliga färger, hur fint som helst! Tillbaka på hotellet var det förfest innan vi gick ut på stan och slog klackarna i taket!

Söndag morgon hann vi med en frukost på Starbucks innan vi skulle checka ut. Bussen stod redo och tog oss tillbaka till Boston. Rastlösa som vi var sjöng vi julsånger, hade massagetåg och tramsade rundor hela resan hem. Det var en grymt rolig helg och jag önskar att vi kunde stannat där bara lite längre. Tack alla för en underbar helg!

i am off to canada

I onsdags åkte jag till min privata frisör Jenny som färgade mitt hår. Vi lyckades snacka bort hela kvällen samtidigt som vi kollade på High School Musical och käkade chips med dip. Gott gott. Igår träffade jag Nathalie en sväng innan den var dags att jobba. Vi stannade på Starbucks ett tag innan vi gick runt i alla affärer runt omkring. En riktigt lätt och härlig jobbdag flöt på efter det. Nu är det fredag och jag har precis kommit hem efter en liten joggingrunda. Packningen står redo så nu väntar jag bara på Marte som kommer och hämtar upp mig, efter det bär det av till Kanada!!

cant live with them, cant live without them

a saturday in new york city

Tidigt lördag morgon kom Linda och hämtade upp mig. Vi åt lite frukost på vägen och sen satte vi oss på bussen för att åka till New York City. Väl där mötte vi upp Idisen och började promenera i midtown. Vi tog oss en liten tur inom Svenska Kyrkan för att köpa på oss lite ballerinakex och choklad. När vi kom ut sen log vi från öra till öra och skuttade fram på gatorna fram till Central Park. Där satt vi och tittade på ett gäng dansande människor på rullskridskor, hur coolt som helst! Efter en liten middag och en stund på den röda trappan var det dags att prova New Yorks nattliv. Och det var nog en av dom roligaste nätter på länge. Tack tjejer för en underbar dag!

en liten kräftskiva

Så fort jag slutat i fredags åkte jag och hämtade upp Vanessa och Nathalie. Vi tog vårt pick och pack och åkte till Malin för lite kräftskiva. Hon hade dukat fint med röda dukar, egengjort kräftpynt och snygga Sverige-flaggor vid glasen. Många kräftor, lite skitsnack och ett knäppt spel senare somnade vi gott. Tack för en rolig kväll brudar!

ben&jerrys factory in vermont

På vägen hem från Silverbay kände vi oss inte riktigt färdiga, så vi tog oss en liten omväg och stannade till i Ben&Jerrys fabriken i Vermont, där det hela började. Glassen man inte kan göra annat än att älska! Det kändes som man var i himlen och vi sprang runt som små barn i en godisaffär, helt underbart! Haha.

Silverbay, NY

Helgen som varit spenderade jag i staten New York. Mitt ute i ingenstans, bland berg och sjöar. Det var hur fint som helst där, ett riktigt semesterställe utan täckning och internet. Men nu var det ju inte semester vi hade där, även om det kändes som det. Jag var ju där för att få mina sista credits gjorda. Och det var ju lätt som en plätt kan jag ju säga. Lektioner med lekar och glasstillverkning var inte så krävande. Lite hiking, ett disco och massa trams senare fick jag ett diplom i handen som sa att jag fått mina tre credits. Det har varit en helt underbar helg då vi till och med gjorde lite nytta. Tack Jenny, Sofia och alla galna australienare för en riktigt grym helg. It was awesome!

me and my little hostkid, 3:53 pm

thursday, 11:02 am

Jag har precis kommit hem från Starbucks där jag träffade två nya au pairer, Deborah och Svenja. De var hur gulliga som helst och fick min dag att börja på topp. I tisdags var det Starbucks som gällde med alla svenskar och igår var jag på bio med Michael. Nu börjar jag jobba, så nu ska jag kila iväg med mitt värdbarn och handla mat. Have a nice day everybody!

another beautiful day in boston

Igår var det Labor Day här i Amerika, det officiella slutet på sommaren. Fast om jag får säga det själv så är det med trettio grader och sol fortfarande sommar här. Anyhow.. måndagen då alla var lediga, jobbade jag såklart. Men det var inte hela världen för efteråt mötte jag upp dom bästa i Boston. Jag, Linda, Nathalie och Michael åkte svanbåtarna i Public Garden, gick en lång promenad längs hamnen och avslutade dagen med en gudomligt god middag på en kinesisk restaurang. Långhelgen kunde nog inte sluta bättre!

picnic in winthrop and an ice cream in marblehead

Söndagen bestod av en heldag med Michael och Nathalie. Vi åkte först till Winthrop och hade en liten picknick i det blåsiga vädret, sen gick vi en lång runda och tittade på Boston Harbor Islands. Hur mysigt som helst! När vi kylts ner ordentligt av de kalla vindarna åkte vi vidare till Marblehead. Det var nog en av dom sötaste små byarna jag sett. Alla husen var så små och målade i alla möjliga färger. Vi stannade och tog en glass innan det var dags att åka hem och jobba några timmar. Men ännu en toppendag var avklarad!

harvard square

Efter matchen träffade jag Nathalie och Michael. Vi åkte in till Cambridge och gick runt i Harvard Square i några timmar. Det är nog en av mina favoritplatser här omkring. Det är så livfullt och samtidigt hur mysigt som helst. Efter att ha strosat runt ett litet tag mötte vi upp Ina och Jenny och så åt vi mexikansk mat på Border Cafe. Efter många nachos och en pratglad servitör åkte vi hem till Michael och spelade biljard resten av kvällen. Kunde dagen bli bättre? Nej, jag tror inte det.

boston eagles - weber state

Lördag morgon blev jag upphämtad av Hanna och Rebecca. Vi åkte en sväng inom Starbucks innan vi begav oss till Boston Collage. Deras football-team skulle nämligen spela säsongens första match och i och med att ingen av oss tidigare sett amerikans fotboll tänkte vi att detta var ett bra tillfälle. Vi hittade billiga biljetter och fick asbra platser. Kan ha varit för att vi inte hittade våra och tog några andra, men ändå! Det var mycket spring och tacklingar, cheerleaders och en grym hejaklack, så det var riktigt roligt!

first day in school

I fredags hade Henrik sin första dag i skolan. På morgonen samlades alla familjer på gatan och åt frukost innan barnen hoppade på bussen. En riktigt mysig start på dagen kan jag säga, och den fortsatte lika bra efter det. Jobbet gick smidigt med playdates hela dagen och då jag var klar sprang jag en runda. Fuktigt väder, regn och några kilometer senare var jag dyngsur. Men det var riktigt skönt efteråt. En snabbdusch och sen åkte jag för att träffa Nathalie. Vi bunkrade upp med massa gott att äta och såg Eat, Pray, Love på bio. Vilken härlig fredag!

chickens are on fire

Igår smälte man så fort man gick utanför dörren, det är farligt varmt ute ska ni veta. Så det blev bara en kort promenad med barnen i skogen, annars höll vi oss inne resten av dagen. Framåt kvällen åkte jag och Nathalie till Malin och spelade det sjukaste spelet, roligt var det i alla fall. Nu sitter jag här och ska knåpa ihop dom sista sidorna på min uppsats, sen är det över. Have a good one!