veterans day, november 11th

Denna torsdag var det ännu en högtid här i Amerika. Närmare bestämt Veterans Day som finns till för att ära de militärer som kämpat för landet. Detta betydde även att barnen var lediga från skolan, som i sin tur ledde till att jag blev ledig, till skillnad från alla andra au pairer. Min värdmamma drog iväg barnen på äventyr och jag åkte till Boston på andra äventyr. Jag tog mig en lång promenad genom Back Bay medan jag drack varm choklad och bestämde mig sen för att gå in i Trinity Church. Kyrkan byggdes 1733 och har utnämnts till en av de tio finaste byggnader i USA och jag måste hålla med. Det var otroligt fint där inne! Senare framåt kvällen mötte jag upp Linda och så strosade vi runt på Natick Mall innan vi satte oss på Cheesecake Factory för att äta en god middag. En härlig torsdag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0