in a place called poughkeepsie

Denna helgen har jag spenderat med Ida i Poughkeepsie. Det är säkert den stad i USA som är svårast att stava till, men det spelar ju ingen roll, vi har haft en underbar helg i alla fall! I fredags, efter en lång resa och några timmar i New York City där emellan, träffade jag Ida. Vi åkte till ett typiskt amerikanskt diner, med en jukebox vid varje bord, och åt middag. Vi låg uppe och pratade långt in på småtimmarna innan vi bestämde oss för att det kanske var dags att sova.

I lördags åkte vi för att spela baseball. Maskinerna sprutade ut bollar och sen var det bara till att slå. Från 45 miles per hour, till 60 och sen 75. Bollarna kom i susande snabb fart och dagen därpå hade vi träningsvärk på de mest konstiga ställena. Efter en liten picknick badade vi i deras pool ett par timmar och sen drog vi oss iväg för att titta på drive-in-bio. Det var bara till att parkera bilen, ställa in radion och njuta av filmerna, hur mysigt som helst! När vi kränkt i oss tillräckligt med onyttigheter åkte vi en sväng för att träffa Idas kompisar. Två toppendagar i Poughkeepsie helt enkelt.




Kommentarer
Postat av: ida

vilket härligt inlägg, perfekt beskrivning av denna helt underbara helg:) Kan inte säga annat än att jag ÄLSKAR dig min fina vän<3

2010-08-24 @ 04:44:49
URL: http://idawallinberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0