skolavslutning 08

Dagen började tidigt på Folkets hus där det var skolavslutning. Massa framträdanden och roliga saker. Lärarspex av treorna, tävlingar och eldshow fast utan eld. När allt var över och massa farväl hit och dit hade gjorts så gick vi till Ebbas och käkade glass och kladdkaka. Det var riktigt gott, fast blev mätt efter typ fem tuggor! 

    

"Alltså, man måste göra rätt, annars blir det fel"
- Henna

Efter en mysig och kinesisk matstund splittrades vi. Jag, Ida och Mandy tog oss en sväng på stan och kollade lite i affärer och chillade rundor. När vi precis hade satt oss på Mezo där vi skulle käka sallad kommer en massa brandbilar och sånt. Det var tydligen en brand i hm:s källare eller nåt liknande. Vi fortsatte vår lunch i lugn och ro, snackade lite och hade det trevligt. Sen åkte jag hem en snabbis, bytade väska och gick runt och var lycklig över att jag hade sommarlov! hAha!

Jag åkte tillbaka in till stan sen, passade på att övningsköra lite på vägen. Då jag kom fram till OJ satt Ida och Marcus där så vi handlade lite gott att grilla och sen begav vi oss till Gröningen. Och hej vad mycket folk där var! Ja, vi hittade i alla fall vårt gäng efter lite upp-plockande på vägen så vi började grilla. Det blev brända korvar med bränt bröd och ketchup. Jummie! .. eller inte! Det var massa folk från skolan så det var trevligt! Vi hade lite fotboll och lek och allt var bara helt tramsigt men skitroligt verkligen. Mysigt var det att lära känna lite fler från skolan också! :)

 

 

TACK FÖR EN SKITBRA SKOLAVSLUTNING!
det blev en bra start på sommarlovet!

Kommentarer
Postat av: Mandy

Kul :) hännibänn

2008-06-06 @ 20:38:04
URL: http://mamaandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0