tisdag 8

Igår, efter att jag varit hos doktorn och käkat en glass med mamma, åkte jag hem till Ellan. Vi bakade cupcakes (!) och kollade på Kalle och chokladfabriken. Det var mysigt! :)

Cupcakesen som såg jättefina ut i bak-boken blev så klart inte lika fina i verkligheten. Det skulle vara sån glasyr som en topp (ungefär som en mjukglass) men när vi gjorde det så rann de ut och blev helt platt. Lyckat? Nej, inte riktigt. Goda? Njaa, tveksamt. Själva muffinsen som är under var skitgod, har inte käkat så god muffins på jättelänge, men det som var ovanpå smakade endast socker och det var lite för sött. Men nästa gång ska jag försöka mig på ett nytt recept så då blir det nog bättre! Ett där det inte är så mycket socker och där man får använda fint strössel ovanpå! Det kommer bli succe! Det känner jag på mig.

Kalle och Chokladfabriken passade vi på att se nu när vi käkade choklad - cupcakes! Eftersom vi inte sett den än så tyckte vi det var ett passande tillfälle. Det var väldigt rolig och ganska bra tyckte jag. Men Willy Wonka var ju helt konstig och knäpp. Men å andra sidan så får ju alltid Johnny Depp spela sånna roller där de är lite sjuka i huvudet. Den får väl 3 av 5 chokladbitar.

Nu ska jag ta mig en liten dusch och sen ska jag göra lite våfflor. Annars har jag inga planer för resten av dagen så det blir bara till att slappa . Ska bli skönt!  Vi hörs och ses! PUSS! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0