cheap monday

Denna dagen har varit riktigt bra faktiskt! Som alla andra dagar också, nästan. Den började med samling, sen håla och sen svenska där vi jobbade själv. Så det var en ganska onödig men rolig förmiddag. Jag och Nina skulle kopiera massa papper ur några böcker och det tog evigheter, verkligen. Vi bildade lång kö och massa ettor väntade på sin tur. Och när vi väl släppte förbi dom så kopierade de vita papper. HAHAH Som den kan gå.

image48

Sen var det i alla fall lunch, och jag och Sofia som börjat vår sallads-period nu ska käka sallad fram till sportlovet. Så vi började med kycklingsallad på Café Birger idag. Mycket gott! Men jag undrar hur lång tid det tar innan jag tröttnar på sallad. Men men, vi har roligt när vi äter där i alla fall. Sofia, den grönsaksmänniskan kommer bli värsta kaninen med svans och långa öron och Lisa som inte åt nåt kommer bli liten och inte synas. Lite svårt att förstå om man inte var där kanske, men roligt hade vi. Det är säkert!

image49

När jag kommer tillbaka till skolan kommer Linnea fram till mig och undrar om jag vill ha hennes röda cheap Monday - byxor som hon inte använde längre. Och ja, varför inte? Man tackar och bugar! Vi började sen med ett nytt inlärningssätt i skolan som heter POA. Det är ett riktigt fult namn, jo jag vet! Men det ska nog bli spännande. Det går ut på att vi ska göra små projekt i olika arbetsgrupper. Så det är mycket ansvar och samarbete som gäller nu, men det ska nog bli roligt! Första projektet är att redovisa om genetik, Darwin och Mendel nästa vecka, men det ska vi nog hinna. Så flitigt som vi jobbar så! Mahaha!

image51

Efter skolan var det språk. Lite småroligt ändå. Vi gick runt och minglade och ställde frågor om varandra och lite sånt. Lagom huvudvärk och lagom roligt.

Sen drog jag, Lisa och Ida till Friskis & Svettis och tränade. Först blev det ett spinningpass och för att inte Lisas cykel funkade så gav vi oss på ett step-pass också, med den bästa ledaren där tror jag - Lars! Han är riktigt bra faktiskt och hans pass är skitroliga! Det var en tjej som skällde på mig i början, så det var lite surt men det vägdes upp när jag snubblade på en gubbes fötter. Haha! Som det kan gå! Smidigt Hannah! Såg Natalie träna inne på gymmet med alla snygga gymkillar. Som jag saknar den tösen! <3

image50

När jag till slut kom hem efter denna fantastiska dag duschade jag och käkade goda köttbullsmackor framför tvn och idrottsgalan. Sen fick jag lite matteläxa gjord också. Nu ska jag sova, men först.

DAGENS LÅT 
Lenny Kravitz - I'll be waiting


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0