blått är manligt

Nu sitter jag och diskuterar färg med Fredrik på msn. Helt plötsligt bytar han färg på sin text och hela konversationen får nytt liv. Tänk vad mycket lite färg kan göra!

Jag minns när jag var liten och lekte med Ellinor, en av mina bästa vänner. Då lekte vi att kulorna vi hade var människor och så gjorde vi familjer av det. Alla kulor hade ju olika färger och det representerade om det var en tjej eller kille. Blått var manligt, grönt också. Men gult, rött och rosa var flickigt. Det blev många färg-glada familjer det.

Nu betyder färger mer känslor än kön för mig. Gult står för glädje, rött för kärlek och grönt för harmoni. Men vad är lila? Är det manligt eller kvinnligt? Och vilken känsla står den för?


Kommentarer
Postat av: Anonym

lila känns kvinnligt vad gäller kläder. I inredning är lila ganska unisex... men mest kvinnligt ändå=) Lila är ganska lugnade tycker jag, en varm färg!

2008-08-25 @ 21:05:25
URL: http://originellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0