jag lever!

Yes, min blogg har i princip varit död ett tag, men det har inte jag. Det går lite upp och ner just nu, men jag lever och mår bra. I måndags blev det frozen youghurt igen, ännu en gång för att säga hejdå till en Emma som lämnar oss. I tisdags var det Starbucks som vanligt, mysigt mysigt! Och igår hade vi en rolig middag på Cheesecake Factory! Jag ska när som helst åka och hämta barnen, sen blir det jobb hela dagen innan Ida kommer och räddar mig. Då ska det scrapbookas!

frozen yoghurt

Tisdagskvällar är lika med god dricka, massa prat och mys med svenskarna. Så igår var det dags för Starbucks. Idag träffades vi igen allihopa och käkade frozen youghurt vilket var hur gott som helst! Man valde själv smak och topping, vilket tog en evighet eftersom dom hade så mycket att välja på, sen var det bara att väga och betala. Hur bra som helst och redan ett favoritställe. Nu ska jag lägga mig och läsa tills jag somnar, imorn är det jobb som gäller hela dagen. Godnatt!

cape cod

Helgen har jag spenderat med Linda på Cape Cod. Det var helt underbart och vi har haft en riktigt rolig helg tillsammans. I lördags badade vi vid deras brygga och åkte ut med båten. Det blev även en sväng med banan-båten, hur kul som helst! Sen blev det pizza och spelkväll i huset. Efter att ha legat uppe och pratat halva natten somnade vi. Och efter ett morgondopp idag åkte vi till stranden och spenderade resten av dagen där. Jag behövde verkligen en liten semester och det var en mycket bra sådan jag fick!

17th july

Imorse var jag och simmade några längder i poolen. Nu äter jag vattenmelon och lyssnar på Red Hot Chili Peppers. Linda kommer och hämtar upp mig snart, sen drar vi till Cape Cod över helgen. Jag sitter och småler för mig själv. Life is good!

the faaarm.

jag saknar..

underbara helsingborg. mysiga kvällspromenader med mamma. glass fran hauffes. fikastunder med mandy. norra hamnen. galna cykelturer med nina. nypotatis. att nörda framför tv-spelet med syskonen. chill på gröningen. tjejsnack med brudarna. att dansa på tivoli. lösgodis. farmors stuvade makaroner. kullagatan. gina tricot. kycklinggryta a la pappa. min cykel. mezo. vår trädgård. mormor och morfars himmelska kakor. att grilla. nahumnördarna. sverige.

12.22 am

I lördags jobbade jag lite på morgonen, sen åkte jag in till Boston för att möta upp Pauline och Nathalie. Vi firade Nathalie lite och åt på den godaste kinarestaurangen i Boston. Inte fick vi någon födelsedagssång inte, men gratis efterrätt och det tackar man ju inte nej till. När vi var mätta och belåtna gick vi en runda och satte oss sen i parken och pratade tills det var mörkt. Mysigt värre!

Idag har jag varit med Linda och Carolin på mallet. Sen joinade Johan, Jenny och Rebecka oss lagom till middagen. Det blev gamla hederliga Cheesecake Factory innan det bar av till bion där vi såg sista Twilight-filmen. Nu har jag precis kommit hem och jag tror det är dags att lägga sig, för imorgon ska jag minsann åka och besiktiga bilen. Wish me luck!

100 grader

Att vara dunderförkyld när det är hundra grader varmt är ingen höjdare, men jag överlever. Igår träffade jag Nathalie och Pauline för middag och lite shopping. Jag och Nathalie hade alldeles för mycket att prata om så vi tog oss en glass på Ben&Jerrys och snackade tills vi var för myggbitna. Nu ropar barnen på mig så nu är det dags för lite jobb igen. Puss!

CHICAGO!!

Helgen spenderade jag med mina underbara tyskar, Linda och Carolin, i Chicago. Det är en riktigt häftig stad och vi hade grymt kul. I fredags då vi äntligen kommit fram till hotellet var vi sjukt hungriga och tur som vi hade låg Hooters granne med stället vi bodde på, så det blev ett besök där innan läggdags.

Lördagmorgon vaknade vi tidigt, vi hade mycket på schemat, så det var bara till att gå upp med tuppen. Vi ockupperade genast sightseeingbussen som tog oss genom staden. Efter att ha svettats av stolarna uppe på dubbeldäckaren gick vi en sväng längs hamnen innan vi åt lunch i Millenium Park. En tur till bönan och en fantastisk utsikt från Willis Tower, den högsta byggnaden i Nordamerika. Sen var det till att gå tillbaka till hotellet. Lata som vi var beställde vi in kinamat och tramsade runt tills vi somnade.

Söndagen började med en shoppingtur på the Magnificent Mile. Efter att ha gått tills fötterna värkte la vi oss på stranden tills det började regna. Då gick vi för att äta den berömda pizzan från Chicago och sen avslutades kvällen med fyrverkerier på självaste Independence Day. En toppenhelg om jag får säga det själv!

lady gaga!

Igår åkte jag och Nathalie in till Boston och såg självaste Lady Gaga. Hennes show var riktigt grym och det var helt klart värt pengarna. Känslan var helt amazing och det var inte bara Lady Gaga som klädde sig som ett freak, de flesta i publiken apade efter och det kändes lite som att vara på maskerad. Men det var sjukt roligt i alla fall. Nu ska jag packa ihop det sista innan Linda kommer och hämtar upp mig, då är det Chicago som gäller!

glassigt!

De senaste dagarna har jag jobbat vid poolen. Vädret har varit strålande och vi har badat hela dagarna långa tills vi känt oss som små russin. Och när vi gör det, då vet vi att det är dags för en eller två glassar. Jobbet som au pair kan vara rätt så skönt ibland alltså.

Imorse åkte jag med Ida till en park och låg där och solade och läste tidningar, riktigt mysigt var det. Nu har det blivit lite molningt men inte deppar jag för det, för ikväll ska jag och Nathalie gå och se en av världens skummaste och kanske grymmaste människor, Lady Gaga! Men först är det dags för lite jobb, ciao!